od 6000 zł

Skuteczne leczenie zatok przeprowadzane w MEA Clinic w Warszawie jest wynikiem naszego wieloletniego doświadczenia w tym zakresie, a także wdrożonej najnowocześniejszej metody FESS (funkcjonalna endoskopowa operacja zatok). Co to jest za metoda? Jak się ją przeprowadza? Przygotowanie do zabiegu i zalecenia po operacji.

Zabieg endoskopii zatok to niezwykle skuteczna metoda zarówno diagnostyczna, jak i chirurgiczna wskazana do stosowania w przypadku ostrego lub przewlekłego zapalenia zatok przynosowych. Tę małoinwazyjną metodę wykorzystujemy jako bezpieczną alternatywę dla leczenia farmakologicznego, również przy stwierdzeniu nieprawidłowości anatomicznych stanowiących przyczynę zmian chorobowych.

Endoskopia zatok przynosowych

Głównym zadaniem endoskopowej operacji zatok jest przywrócenie ich drożności poprzez zabieg usunięcia błony śluzowej dotkniętej zmianami chorobowymi w kompleksie ujściowo-przewodowym z użyciem endoskopów optycznych i mikronarzędzi chirurgicznych.

Dla wielu zgłaszających się do nas osób z Warszawy i okolic, cierpiących na poważne zapalenie zatok przynosowych i towarzyszącym temu odczuciem utraty właściwego powonienia i smaku, endoskopia zatok jest najlepszym, bezpiecznym i szybkim rozwiązaniem zdrowotnych problemów.

Oczywiście, wskazania do przeprowadzenia zabiegu poprzedzone są określonymi badaniami wykonanymi przez naszego laryngologa, który stwierdza taką konieczność oraz badaniem krwi i zabiegami EKG, RTG zatok i tomografii komputerowej nosa i zatok przynosowych, a także prześwietleniem klatki piersiowej. Niezbędna jest także konsultacja z anestezjologiem, który z kolei ustala możliwość zastosowania u danego pacjenta znieczulenia ogólnego.

Leczenie zatok a przygotowanie do zabiegu

Warunkiem przeprowadzenia operacyjnego leczenia zatok przynosowych, oprócz wyeliminowania przeciwwskazań, jest odpowiednie przygotowanie się pacjenta. Przede wszystkim na 3 dni przed zabiegiem nie powinien zażywać żadnych leków przeciwkrzepliwych z uwagi na możliwość wystąpienia krwawienia zarówno w trakcie przeprowadzanych czynności chirurgicznych, jak i podczas hospitalizacji.

Na co najmniej 6 godzin przed planowaną operacją zatok nie wolno pacjentowi jeść i musi zachować minimum 4-godzinny okres bez spożywania wszelkich płynów.

Przebieg operacji zatok

Jak już mówiliśmy, celem endoskopowej operacji zatok przynosowych jest ich udrożnienie poprzez wytworzenie właściwego dla danego przypadku połączenia pomiędzy jamą nosa i zatokami z zachowaniem zdrowych struktur anatomicznych. Zabieg wykonujemy w znieczuleniu ogólnym i zgodnie z nowoczesną praktyką lekarską:

• wprowadzenie sondy endoskopu do jamy nosowej – przekazywany na monitor obraz uwidacznia chore tkanki blokujące ujścia,
  • wprowadzenie przez otwory nosowe specjalistycznych mikronarzędzi chirurgicznych,
  • usunięcie zmienionych chorobowo tkanek błony śluzowej – udrożnienie ujścia,
  • założenie tzw. tamponady na okres 48 godzin – szczelne wypełnienie nosa setonem (pasek specjalnej gazy nasączonej parafiną lub gliceryną) w celu zatrzymania krwawienia.

Ten sposób leczenia zatok eliminuje inną, dość inwazyjną metodę operacyjną, wykorzystującą cięcia skórne, a także umożliwia skrócenie czasu hospitalizacji do dwóch dni oraz znaczne ograniczenie bólów pooperacyjnych.

Zalecenia po zabiegu

Wykonana w MEA Clinic endoskopowa operacja zatok obejmuje również hospitalizację, która zazwyczaj trwa dwa dni. W tym czasie podawane są witaminy oraz leki przyspieszające krzepnięcie krwi lub skracające czas krwawienia. Po upływie 48 godzin usuwamy tamponadę i wyznaczamy terminy wizyt, podczas których wykonujemy zabiegi związane z obkurczaniem i oczyszczaniem nosa. Co ważne, zalecamy stosowanie sterydoterapii donosowej oraz tygodniowy odpoczynek.

Gabinet

MEA Clinic

ul. Burakowska 16 LU 2
Warszawa,