co 6-8 miesięcy

od 600 do 1500 zł

Bruksizm  – patologiczne tarcie zębami, które występujące głównie w nocy.

Skutki bruksizmu

Jest to choroba układu ruchowego narządu żucia. Nieleczony bruksimz może prowadzić  do rozchwiania zębów, ścierania koron zębowych, pękania szkliwa oraz zmian  zwyrodnieniowych  w stawach skroniowo-żuchwowych, prowadzących do ograniczenia ruchów w tych stawach. Bruksizm może powodować także przewlekły ból głowy lub uczucie ciągłego szumu i dyskomfortu w uszach. Ponieważ objawy bruksizmu są mylone z objawami innych schorzeń  najczęściej bruksizm diagnozowany jest dopiero w dorosłym życiu.

Ponieważ napięcia mięśniowe twarzy z czasem mogą przenosić się na kręgosłup to z czasem dolegliwości mogą przenieść się na inne narządy powodując kolejne schorzenia.

Bruksizm – Skuteczne metody leczenia

Można powiedzieć, że bruksizm to choroba cywilizacyjna, z którą boryka się coraz więcej osób, głównie kobiet oraz osób w wieku 25-45 lat. Jako jeden z głównych czynników rozwoju tego schorzenia uważa się stres i wady zgryzu. Do tej pory jedną z najpopularniejszych metod leczenia bruksizmu jest specjalna szyna, wykonywana na podstawie indywidualnego odlewu pacjenta, którą zakłada się na noc. Niestety, metoda ta nie do końca sprawdza się u wszystkich pacjentów, w szczególności u osób w zaawansowanym stadium, dlatego coraz częściej skuteczną alternatywą jest ostrzykiwanie toksyną botulinową.

FAKTY I MITY NA TEMAT BOTOKSU ->  https://www.meaclinic.pl/fakty-i-mity-na-temat-botoksu/

Leczenie bruksizmu w MEA CLINIC polega na miejscowym podaniu toksyny botulinowej w celu relaksacji mięśni żwaczy. Zabieg trwa kilka minut a jego efekt widoczny jest około 7-10 dni po zabiegu i utrzymuje się około 6-8 miesięcy. Rozluźnienie mięśni sprawia, że już po kilku dniach uciążliwe zgrzytanie zębami ustaje. Zabieg nie wpływa na pracę pozostałych mięśni twarzy, warto jednak zaznaczyć, że skutkiem ubocznym zabiegu jest wizualne wyszczuplenie twarzy (zdjęcie poniżej).

REZERWUJ ONLINE: https://www.moment.pl/mea-clinic

WSKAZANIA:

– zgrzytanie zębami w nocy,

– ból w okolicy stawu skroniowo-żuchwowego,

– bolesność przy dotykaniu policzków,

– trudność w pełnym otwarciu ust, zwłaszcza po przebudzeniu,

– bóle głowy, migreny.