od 400 do 1000 zł

Peeling, mezoterapia igłowa, intensywna rewitalizacja kwasem hialuronowym to niewątpliwie skuteczne zabiegi medycyny estetycznej, ale nie jedyne sposoby zatrzymania starzenia się skóry. Fotoodmładzanie, które staje się niezwykle popularnym zabiegiem, jest nieinwazyjnym odmładzaniem pulsującym światłem.

Zastosowanie tej metody przynosi wiele korzyści osobom z wyraźnie rozszerzonymi porami, płytki zmarszczkami, zmianami naczyniowymi i przebarwieniami. Fotoodmładzanie skutecznie redukuje piegi i plamy barwnikowe, przynosi wymierne efekty u pacjentów z trądzikiem różowatym.

Na czym polega fotoodmładzanie?

Zabieg fotoodmładzania laserowego w sposób znaczący zmniejsza oznaki starzenia za sprawą kalibrowanego źródła światła pulsacyjnego (CPL). Co istotne, użycie tego rodzaju lasera nie wymusza na pacjencie rezygnacji z ustalonego trybu codziennego funkcjonowania. Bardzo szybkie tempo regeneracji skóry umożliwia powrót do dotychczasowych zajęć już w następnym dniu po zabiegu.

Działanie wiązek światła rozproszonego o ustalonych długościach wpływa stymulująco na fibroblasty, co z kolei wzmaga syntezę kolagenu i elastyny. Następuje zatem pozytywna przebudowa włókien kolagenowych i elastynowych oraz budowa nowych. Zabieg polega na intensywnym naświetlaniu skóry pulsującym światłem o małej gęstości energii. Jej rozgrzanie powoduje uruchomienie wspomnianych wyżej procesów naprawczych i w rezultacie skóra staje się gładka, naprężona i delikatna.

Do terapii schorzeń typu plamy starcze, przebarwienia i zmiany naczyniowe wykorzystujemy dedykowane aplikatory. W efekcie plamy ulegają złuszczeniu, a zmiany naczyniowe bledną. Zabieg trwa od 45 do 60 minut i nie wymaga specjalnych przygotowań.

Wskazania do zabiegu

Proces starzenia się skóry twarzy, szyi i dekoltu to zasadnicza przyczyna, dla której dotknięte nim osoby decydują się na zabieg fotoodmładzania. Przejawem tego jest m.in.:

• brak jędrności skóry, odczuwalna jej wiotkość i wyraźnie mniejsza grubość,
  • widoczne rozszerzenie porów,
  • znaczna wyrazistość płytkich zmarszczek,
  • obecność przebarwień i piegów,
  • rozlany rumień na powierzchni skóry,
  • obecność trądzika różowatego.

Przeciwwskazania do przeprowadzenia zabiegu

Skorzystanie z wyjątkowych możliwości fotoodmładzania jest niestety objęte dość znaczną liczbą przeciwwskazań, do których m.in. zaliczymy:

• choroby autoimmunologiczne w okolicy zabiegowej (np. łuszczyca, twardzina),
  • nowotwory skórne,
  • cukrzycę zaawansowaną,
  • choroby infekcyjne,
  • zakrzepicę żylną,
  • epilepsję,
  • choroby układu krążenia,
  • skłonność do występowania bliznowców, keloidów,
  • nadwrażliwość na wszelkie źródła światła,
  • samoistne siniaki,
  • metalowe implanty, rozrusznik serca,
  • zaawansowaną miażdżycę,
  • choroby psychiczne,
  • stosowanie leków uczulających na światło, głównie z grupy sulfonamidów,
  • stosowanie ziół z substancjami fotouczulającymi np. dziurawiec i nagietek,
  • ciążę i karmienie piersią,
  • menstruację (krwawienie miesięczne).

Zalecenia po zabiegu:

• co najmniej przez miesiąc od fotoodmładzania nie opalamy się i zabezpieczamy skórę twarzy, szyi i dekoltu kremami z wysokim filtrem UV,
  • unikamy przez kilka dni wysiłku fizycznego, a także nie stosujemy masażu,
  • nie korzystamy z gorących kąpieli i sauny,
  • stosujemy tylko kosmetyki do skóry naczyniowej oraz kilka razy w ciągu dnia używamy kremy alantan, cicaplast i panthenol.

• blizny
  • przebarwienia
  • trądzik
  • zmarszczki