min

od znieczulenie miejscowe - 7000zł do - znieczulenie anestezjologiczne 10500 zł

Chirurgia brody – powiększenie brody implantem

Proporcjonalna budowa brody i żuchwy jest podstawą atrakcyjnego wyglądu twarzy zarówno u mężczyzn jak i kobiet. Zachwianie odpowiednich proporcji w dolnej części twarzy może spowodować, że nos i czoło  mogą zdominować nasz wygląd i wydawać się za duże w stosunku do reszty twarzy.

Umieszczając specjalnie dopasowany implant podbródka, wykwalifikowany chirurg może wzmocnić słabą lub cofniętą brodę, poprawiając harmonię całej twarzy. Podwójny podbródek, opadający podbródek lub cofnięty podbródek można trwale skorygować.

Pacjenci doświadczają pozytywnej zmiany w bardzo krótkim czasie po zabiegu: poprawa samooceny idzie w parze z ogólną poprawą samopoczucia, bardziej pewnym siebie wyglądem i pozytywnym nastawieniem.

Co to  jest powiększenie brody?

Zabieg powiększania brody, zwany także genioplastyką lub mentoplastyką, poprawia kontur brody, linię żuchwy oraz wygląd szyi. Zwykle operacja polega na umieszczeniu implantu wokół istniejącej kości podbródkowej Pacjenta, aby zwiększyć rozmiar i kształt podbródka oraz uzyskać naturalnie atrakcyjną równowagę w budowie twarzy. Wszczepienie implantu podbródka wykonane przez wykwalifikowanego, doświadczonego specjalistę, dr n.med. Marcina Jadczaka (członka Europejskiej Akademii Chirurgii Plastycznej Twarzy), stanowi trwałe rozwiązanie poprawiające nieprawidłowo wykształconą, zbyt małą lub cofniętą brodę.

Dlaczego warto rozważyć wszczepienie implantu brody?

Jeśli przeszkadza Ci cofnięty lub „mały” podbródek lub gdy rysy twarzy nie są proporcjonalne, implantacja podbródka może pomóc Ci poczuć się pewniej w swojej skórze. Warto pomyśleć o mentoplastyce, gdy masz dość ciągłego korygowania wyglądu Twojej brody za pomocą tymczasowych metod z zastosowaniem preparatów na bazie kwasu hialuronowego lub innych wypełniaczy.

Efekty zabiegu wszczepienia implantu brody:

·        poprawa harmonii twarzy, dopasowanie podbródka do reszty twarzy

·        poprawa słabo wykształconej lub cofniętej brody

·        poprawa struktury szyi i linii żuchwy

·        redukcja pełnego lub „podwójnego” podbródka spowodowanego małą kością podbródkową

·        optyczne zmniejszenie profilu nosa

Profil po wszczepieniu implanta brody

Korekta brody w przypadku podwójnego podbródka, opadającego lub cofniętego podbródka

Podczas korygowania podwójnego podbródka mięsień podbródka jest napięty. Opadający podbródek jest wynikiem zwiotczenia tkanek miękkich. Przyczyną może być rozluźnienie mięśnia podbródka lub utrata przedniego grzbietu żuchwy. Jeśli nie jesteś zadowolony ze swojego profilu lub nie jesteś zadowolony z kształtu swojej brody, wszczepienie implantu brody może być dla Ciebie idealnym rozwiązaniem. Podbródek, który wydaje się zbyt mały w stosunku do innych części twarzy, może sprawić, że nos będzie zbyt długi. Chirurdzy plastyczni często używają implantów podbródka, aby wyrównać proporcje twarzy u młodszego pacjenta lub mogą stosować genioplastykę w połączeniu z innym zabiegiem chirurgicznym lub estetycznym u bardziej dojrzałego pacjenta.

W MEA CLINIC kształtowanie podbródka przeprowadzamy za pomocą wszczepienia silikonowych implantów podbródkowych. Podczas zabiegu dr Marcin Jadczak wykonuje nacięcie pod brodą. Następnie  przez to nacięcie tworzy się przestrzeń dla implantu podbródkowego i dopasowuje się go do kości podbródkowej.

Sama operacja implantu podbródka zajmuje zazwyczaj mniej niż 1 godzinę,  natomiast gdy mentoplastyka łączona jest z innymi procedurami czas zabiegu odpowiednio się wydłuży (genioplastyka jest często łączona z liposukcją podbródka, operacją nosa (plastyką nosa), liftingiem szyi lub laserowym odnawianiem skóry).

Po operacji nacięcie  zszywa się kilkoma szwami, a brodę można zabandażować.

Jeśli interesuje Cię operacja podbródka, niezbędna będzie konsultację z dr Marcinem Jadczakiem. Będziesz miał okazję porozmawiać o swoich oczekiwaniach  i efektach, które chciałbyś osiągnąć. Dr Marcin Jadczak opowie o całej procedurze oraz omówi możliwe zagrożenia i komplikacje.

W niektórych wypadkach przed wykonaniem zabiegu może być konieczne wykonanie zdjęcia rentgenowskiego.  W większości przypadków wszczepienie implantu brody wykonuje się w  znieczuleniu miejscowym, jednak istnieje możliwość znieczulenia ogólnego (wiąże się to z dodatkową opłatą za zespół anestezjologiczny i pobyt w szpitalu).

Bardzo ważne jest, aby postępować zgodnie z instrukcjami dr Jadczaka. Pomoże to przyspieszyć proces rekonwalescencji oraz zwiększy szanse na uzyskanie oczekiwanego efektu końcowego. Ważne jest również, abyś uczestniczył we wszystkich wizytach kontrolnych, aby dr Jadczak mógł ocenić efekty i odpowiedzieć na wszelkie Twoje pytania lub wątpliwości.

Wszystkie wizyty przedoperacyjne i pooperacyjne przeprowadzamy w MEA CLINIC, gdzie nasi Pacjenci cieszą się indywidualną opieką w atmosferze prywatnego gabinetu.

Jak wygląda implant podbródka?

Implanty wykonane są z biokompatybilnego materiału, który został uformowany tak, aby pasował do kości podbródkowej Pacjenta. Implanty podbródka różnią się rozmiarem i kształtem. Dr Jadczak pomoże Ci wybrać implant, który zapewni pożądany i najbardziej naturalny efekt.

Regeneracja po operacji implantu podbródka

Rekonwalescencja po zabiegu  powiększania podbródka jest krótka i większość Pacjentów wraca do pracy i innych codziennych czynności w ciągu 7 dni po operacji. Dyskomfort jest zwykle minimalny i łatwy do opanowania za pomocą leków przeciwbólowych lub zimnych okładów.

Przez co najmniej 1 do 2 tygodni po operacji należy spać twarzą do góry, z podniesioną głową, aby pomóc kontrolować obrzęk pooperacyjny, chronić gojące się nacięcia i uniknąć przemieszczenia się implantu.

Zaleca się również aby przez pierwsze dni po operacji stosować dietę wyłącznie płynną. Intensywną aktywność fizyczną można zwykle wznowić w ciągu 3 do 4 tygodni po zabiegu.

Ważne jest, aby podczas rekonwalescencji postępować zgodnie ze szczegółowymi instrukcjami, aby jak najszybciej zakończyć proces gojenia i uzyskać pożądane rezultaty.

W ciągu miesiąca po zabiegu można zauważyć znaczącą poprawę w wyglądzie, natomiast efekt końcowy można ocenić po około 3 miesiącach, gdy ustąpi obrzęk.

Implanty podbródka są bardzo mocnymi wyrobami medycznymi i są trwałe. Chociaż proces starzenia wpływa na wygląd twarzy w inny sposób, wzmocniony kontur podbródka zazwyczaj nie ulega zmianie. Istnieje niewielkie ryzyko, że uraz twarzy może spowodować uszkodzenie implantu podbródkowego – w takim wypadku niezbędna będzie kolejna operacja, aby go wymienić.

Ryzyko związane z operacją wszczepienia implantu podbródka

Powiększanie brody, wykonywane przez wykwalifikowanego, doświadczonego specjalistę jak dr Marcin Jadczak jest bezpiecznym zabiegiem i wiąże się z bardzo niewielkimi komplikacjami.

Możliwe zagrożenia obejmują: infekcję, krwiaki, zmianę pozycji implantu lub nieprawidłowe gojenie się blizny.

Podczas gdy wielu Pacjentów decyduje się na samą operację implantu podbródka, równie często powiększanie podbródka łączy się z innymi zabiegami, jak np. plastyką nosa. Implanty podbródka mogą radykalnie poprawić wyniki korekty nosa, a powiększanie brody łączone ze zmianą kształtu nosa jest jedną z najczęstszych kombinacji zabiegów modelowania twarzy.

Jak umówić się na metoplastykę?

Zalecamy, aby omówić wszelkie swoje oczekiwania i obawy podczas konsultacji z dr Marcinem Jadczakiem.  Celem umówienia konsultacji prosimy o kontakt telefoniczny pod numerem +48698925498 lub +48538303198

Konsultacje umawiamy wyłącznie telefonicznie – nie prowadzimy zapisów mailowo,  poprzez media społecznościowe oraz zewnętrzne portale.

Dla Pacjentów spoza Warszawy, którzy są zdecydowani na zabieg bez wcześniejszej konsultacji  prosimy o przesłanie mailem 4 zdjęć twarzy (oba profile, en face oraz zdjęcie od dołu z uwzględnieniem brody), na adres kontakt@meaclinic.pl